Featured Article

Dziecko nie bawi się samodzielnie? 7 rzeczy, które zdecydowanie powinieneś zmienić*

Dziecko nie bawi się samodzielnie? 7 rzeczy, które zdecydowanie powinieneś zmienić*

Jul 17, 2024
Samodzielna aktywność dziecka: dlaczego jest tak ważna i jak ją wspierać? Umiejętność samodzielnego zajmowania się sobą to kluczowy etap w rozwoju dziecka. Wspiera kreatywność, niezależność, zdolności poznawcze i emocjonalną dojrzałość....
Długoterminowe korzyści trójkąta Piklera w rozwoju dziecka*

Długoterminowe korzyści trójkąta Piklera w rozwoju dziecka*

Jul 13, 2024
Trójkąt Piklera, nazwany na cześć węgierskiej lekarki Emmi Pikler, to wyjątkowy element edukacyjnego sprzętu do zabawy, zaprojektowany w celu wspierania rozwoju motorycznego dzieci w wieku od 3 lat. Prosta, ale...
Dlaczego wspinaczka jest tak ważna dla rozwoju dziecka?*

Dlaczego wspinaczka jest tak ważna dla rozwoju dziecka?*

Jul 12, 2024
Wspinaczka to fascynacja dla dzieci Dzieci w wieku od 3 lat z natury są ciekawe świata i żądne przygód. Wspinaczka oferuje im możliwość odkrywania otoczenia i uczenia się nowych umiejętności....
Ten materiał do gry promuje samozatrudnienie*

Ten materiał do gry promuje samozatrudnienie*

Jul 11, 2024
Zabawki Montessori: klucz do niezależności Zabawki Montessori okazały się niezwykle skuteczne, jeśli chodzi o promowanie niezależności dzieci. Te specjalne materiały zostały zaprojektowane tak, aby wspierać naturalne etapy rozwoju dzieci i...
Rozwój dziecka w wieku od 3 lat: motoryka, język, emocje i zabawa

Rozwój dziecka w wieku od 3 lat: motoryka, język, emocje i zabawa

Jul 09, 2024
Rozwój dziecka w wieku od 3 lat: motoryka, język, emocje i zabawa Dzieci w wieku od 3 lat wchodzą w etap intensywnego rozwoju fizycznego, emocjonalnego i poznawczego. Są bardziej świadome...

Rozwój dziecka w wieku od 3 lat: motoryka, język, emocje i zabawa

Rozwój dziecka w wieku od 3 lat: motoryka, język, emocje i zabawa

Rozwój dziecka w wieku od 3 lat: motoryka, język, emocje i zabawa

Dzieci w wieku od 3 lat wchodzą w etap intensywnego rozwoju fizycznego, emocjonalnego i poznawczego. Są bardziej świadome swojego ciała, lepiej komunikują się z otoczeniem i coraz chętniej wchodzą w interakcje z rówieśnikami. To idealny moment, by wspierać je poprzez aktywność fizyczną, rozwijającą zabawę i bezpieczne środowisko domowe — z wykorzystaniem sprawdzonego wyposażenia zgodnego ze standardem EN 913.

Rozwój motoryczny i aktywność fizyczna

Po 3. roku życia dzieci znacznie rozwijają swoje zdolności motoryczne. Skaczą, wspinają się, utrzymują równowagę — są pełne energii i gotowe do eksploracji otoczenia. To dobry czas, aby zaprosić je do aktywności fizycznych, które wspierają rozwój siły, koordynacji i pewności siebie.

Domowy sprzęt gimnastyczny, taki jak wielofunkcyjne konstrukcje do wspinania (np. drabinki, ścianki wspinaczkowe, zjeżdżalnie), powinien być dostosowany do wieku dziecka i spełniać normy bezpieczeństwa (EN 913). Ćwiczenia na takim sprzęcie należy wykonywać wyłącznie pod nadzorem osoby dorosłej.

Umiejętności językowe

Dzieci w tym wieku rozwijają zdolność budowania pełnych zdań, opowiadania historii i zadawania pytań. Codzienna rozmowa, wspólne czytanie i śpiewanie piosenek to doskonałe sposoby na rozwijanie słownictwa oraz rozumienia języka. Rodzice i opiekunowie powinni zachęcać dzieci do wypowiadania się i słuchać ich z uwagą.

Rozwój społeczno-emocjonalny

Trzylatki zaczynają rozpoznawać i nazywać swoje emocje, rozwijają empatię i potrzebę kontaktów z innymi dziećmi. Uczą się współdziałać, dzielić się i respektować zasady. Zabawy w grupie, wspólne zadania i role społeczne są szczególnie ważne w budowaniu umiejętności społecznych.

Rozwój poznawczy

Dzieci w wieku od 3 lat chętnie rozwiązują proste zagadki, układają puzzle, uczą się kolorów, kształtów i liczb. Idealnie sprawdzają się tu gry edukacyjne i zadania manualne, które angażują zarówno ciało, jak i umysł.

W domowych warunkach można tworzyć tor przeszkód, wykorzystując bezpieczne przyrządy sportowe — to doskonały sposób na ćwiczenie logicznego myślenia, planowania ruchów i rozpoznawania zależności przestrzennych.

Wniosek

Dzieci od 3. roku życia potrzebują stymulującego środowiska, które jednocześnie zapewni im bezpieczeństwo i przestrzeń do samodzielnego odkrywania świata. Poprzez ruch, mowę, relacje i zabawę rozwijają się w sposób całościowy. Sprzęt gimnastyczny przeznaczony dla dzieci w tym wieku — zgodny z normą EN 913, użytkowany pod opieką dorosłych — może być doskonałym wsparciem dla ich rozwoju.

*Sekcja poświęcona produktom na naszej stronie internetowej przeznaczona jest wyłącznie do użytku wewnątrz pomieszczeń.